Inzameling voor projecten Nicaragua - Reisverslag uit Elsloo, Nederland van Carly Bollen - WaarBenJij.nu Inzameling voor projecten Nicaragua - Reisverslag uit Elsloo, Nederland van Carly Bollen - WaarBenJij.nu

Inzameling voor projecten Nicaragua

Blijf op de hoogte en volg Carly

07 December 2014 | Nederland, Elsloo

Beste allemaal,

Zoals vele van jullie weten vertrek ik over een aantal weken naar Costa Rica en Nicaragua voor mijn volgende reis. Wat deze reis extra bijzonder maakt is dat ik 12 weken vrijwilligerswerk ga doen in Nicaragua. Ik ga hier op twee projecten werken. Het ene project is een vrouwenopvangcentrum en het andere een opvang voor (straat)kinderen.

In Nicaragua zijn vrouwenrechten nog niet hetzelfde als hier bij ons in Europa. Door onderwijs en voorlichting ga ik op het project meehelpen om deze vrouwen meer bewust te maken van hun rechten.

Er leven in Nicaragua veel kinderen op straat. Veel van deze kinderen zijn verslaafd aan lijm snuiven en hebben weinig om van te leven. Het project waar ik ga werken vangt deze straatkinderen en andere kansarme kinderen op, geeft ze eten en medische hulp en helpt hen met onderwijs.

Ik ben heel blij dat ik aan deze mooie projecten kan bijdragen maar ik zou graag iets extra's voor deze mensen doen. Bij de organisatie heb ik nagevraagd waar de mensen daar behoefte aan hebben. Zij zeiden behoefte te hebben aan praktische zaken zoals: schriften, potloden, papier, rugzakken, scharen, ramen en ventilatoren.

Aangezien ik maar 1 rugzak mee ga nemen en deze spullen best veel plaats innemen heb ik besloten geld in te zamelen om ter plaatse de spullen aan te schaffen. Dit is praktischer en de spullen zijn daar ook veel goedkoper. Verder kan ik dan eerst zelf kijken waar ze nou echt het meeste aan hebben.

Ik hoop dat jullie mij hierbij willen helpen door iets bij te dragen. Natuurlijk zal ik jullie via deze pagina op de hoogte houden van de projecten en wat ik met het geld weet te bereiken. Ook zal ik hier mijn overige belevenissen tijdens de taalcursus en het rondreizen bespreken.

De opvang voor straatkinderen heeft een eigen facebook-pagina: https://www.facebook.com/elcentrojuanpabloii
Hier staan ook enkele foto's op. Het vrouwen-project heeft geen eigen site maar is in hetzelfde centrum ondergebracht. Ik zal zodra ik ter plaatse ben natuurlijk meer foto's uploaden zodat jullie een goed beeld krijgen bij de projecten.

Iedere bijdrage is welkom en zal goed worden besteedt. Jullie kunnen het overmaken op NL22INGB0008547846 t.n.v. C.R.M. Bollen, o.v.v. vrijwilligersproject Nicaragua. Natuurlijk kun je ook een envelopje in de bus gooien of het zelf aan pap, mam of mij geven. Alvast hartelijk bedankt voor jullie steun en ik hoop dat jullie zullen genieten van mijn verhalen!!

Kusss

  • 09 Januari 2015 - 21:40

    Eveline Wijnands:

    Hey Carly, het gaat er nu echt op aan!! Ik wil je een hele goede vlucht wensen!!! Maak een onuitwisbare herinnering voor de rest van je leven!! Ik ga hier genieten van je verslagen!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Carly

Actief sinds 03 Okt. 2014
Verslag gelezen: 823
Totaal aantal bezoekers 2005

Voorgaande reizen:

11 Januari 2015 - 15 Juni 2015

El paraíso y la vida real

Landen bezocht: